Kuhinja

Organizacija kuhinje: Učinite svakodnevne obaveze lakšim

Organizacija kuhinje: Učinite svakodnevne obaveze lakšimOrganizacija kuhinje: Učinite svakodnevne obaveze lakšim

Ukoliko se kretanje po vašoj kuhinji čini kao traganje za blagom, vreme je da je organizujete. Nered i haos u kuhinji mogu izazvati frustraciju i otežati pronalaženje motivacije za kuvanje.

Organizacija kuhinje: Saveti za lakše funkcionisanje

Pronalaženje odgovarajućeg sistema organizacije za vaš prostor i potrebe može zahtevati malo vremena, ali kada završite, provođenje vremena u kuhinji će biti mnogo prijatnije. Kuhinja je srce doma, mesto gde se ne samo priprema hrana, već se često družite sa porodicom i prijateljima. Da biste učinili kuhinju funkcionalnom i urednom, sledite nekoliko proverenih saveta stručnjaka.

Pre nego što se bacite na organizaciju, razmislite o tome kako vi i vaša porodica koristite kuhinju. Koje je najčešće korišćeno mesto u kuhinji? Da li stvara gužvu kada su tu i drugi? Da li postoje problematična područja koja vas redovno muče? Razmislite o procesu po zonama – čišćenje kuhinje i pribora za čišćenje, skladištenje hrane, priprema obroka, oprema za kuvanje, posluživanje i sve ostalo. Držanje sličnih predmeta zajedno i što bliže mestu gde se koriste će vam uštedeti korake i vreme. Na primer, lonci, tiganji i kuhinjski pribor treba da budu blizu šporeta.

Kada ste razmislili o različitim načinima korišćenja vaše kuhinje, imaćete bolju predstavu o tome da li treba da kupite nove ormariće ili opremu za organizaciju i kako da učinite svoju kuhinju funkcionalnijom.

Korak po korak: Organizacija kuhinje

  1. Ispraznite i očistite: Pre nego što počnete sa organizacijom, ispraznite sve ormariće, police i fioke. Nakon toga, temeljno očistite prostor kako biste se rešili prašine, prosutih tečnosti i mrvice.
  2. Sortirajte, bacite, reciklirajte i donirajte: Sada kada su svi kuhinjski predmeti ispred vas, odlučite šta treba zadržati, a šta odbaciti. Razmislite o tome kada ste poslednji put koristili određene predmete. Pripremite četiri kontejnera za sortiranje – “Zadržati”, “Reciklirati”, “Donirati” i “Vratiti na pravo mesto”.
  3. Razmislite o rasporedu: Prilikom organizacije, rasporedite predmete na strategijski način. Postavite tanjire i čaše koje svakodnevno koristite blizu mašine za pranje posuđa radi lakšeg ispiranja. Kreirajte zone prema vašim svakodnevnim rutinama, kao što je kafe kutak sa šoljama i aparatima za kafu. Držite predmete tamo gde se koriste, kao što su kuhinjske krpe blizu sudopera, a šerpe i tiganji blizu šporeta. Iskoristite gornje fioke i police za predmete koje najčešće koristite.
  4. Dodajte organizacione alate: Ukoliko je potrebno, dodajte organizacione alate kako biste prilagodili prostor svojim potrebama. Koristite vertikalni prostor postavljanjem polica ili kukica unutar ormarića ili ostave kako biste iskoristili svaki centimetar prostora. Takođe, razmislite o dodavanju držača za kašike, varjače i noževe. Ne zaboravite prostor između gornjih ormarića i radne površine – idealan je za kačenje peškira ili magnetnih traka za noževe.

Kada završite sa organizacijom, vaša kuhinja će postati funkcionalnija i prijatnija za korišćenje. Pronalaženje odgovarajućeg sistema organizacije za vaš prostor i potrebe može vam uštedeti vreme i olakšati kućne obaveze.

Kostikova/iStock / Getty Images Plus